Παρασκευή 31 Μαΐου 2019

Έφυγε απο αυτην την πρόσκαιρη ζωή ένας αξιόλογος άνθρωπος και επιστήμονας ο Νικόλαος Χαρκιολάκης


Έφυγε απο αυτην την πρόσκαιρη ζωή ένας αξιόλογος άνθρωπος και επιστήμονας ο Νικόλαος Χαρκιολάκης.Ο Νίκος ηταν ο Αρχιτέκτονας όλων των μελετών αναστήλωσεως και αποκαταστάσεως όλου σχεδόν του συγκροτήματος της Ιεράς Μονής οπως μας ενημέρωσαν οι Πατέρες .
Ήταν το στήριγμα τους ο φίλος ο δάσκαλος ο Πατέρας που προσπαθουσε να καθοδηγεί και συγχρόνως να προστατεύει πανω σε θέματα που αφορούσαν τις εργασίες αναστήλωσης.Ένας άνθρωπος που δύσκολα θα ξαναβρεθεί με φοβερές γνώσεις αφήνοντας πίσω του ένα μεγάλο κενό.Η συνεργασία μαζί του ηταν σαν να είσαι φοιτητής στο Πανεπιστήμιο ήθελε τις γνώσεις του να στις μεταδώσει, προσπαθούσε να βρει λύσεις σε προβλήματα με άριστο τρόπο ,είχε μεράκι πανω στην δουλειά του πραγματικά ένας ξεχωριστός άνθρωπος που θα μας λείψει.Ευχόμαστε καλή υπομονή στους Οικείους του στην πολυαγαπημένη σύζυγό του και το μονάκριβο Παιδί του.
Νίκο καλό Παράδεισο που σίγουρα τον έχεις γιατί ειχες καρδιά μικρού παιδιού θα σε θυμόμαστε για πάντα.

Επισκέψεις ενοριών με πούλμαν


Επισκέψεις ενοριών με πούλμαν.Για μια ακόμη φορά προσήλθαν στην Ιερά Μονή Προφήτη Ηλία Ερυθρών πούλμαν την Τρίτη και την Πέμπτη απο την Ιερά Μητρόπολη Νικαίας.Το πρόβλημα του δρόμου παραμένει και ευχόμαστε σύντομα να αλλάξει μετά τις εκλογές μιας και υπάρχει η προεκλογική δέσμευση.










ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΏΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΏΝ ΑΝΔΡΩΑΣ ΚΟΙΝΟΒΙΑΚΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΉΣ ΠΡΟΦΉΤΗ ΗΛΊΑ ΕΡΥΘΡΏΝ(ΑΠΟ 1η ΕΩΣ 5 ΙΟΥΝΙΟΥ 2019)


ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ ΙΕΡΏΝ ΑΚΟΛΟΥΘΙΏΝ ΑΝΔΡΩΑΣ ΚΟΙΝΟΒΙΑΚΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΉΣ ΠΡΟΦΉΤΗ ΗΛΊΑ ΕΡΥΘΡΏΝ

  • Σάββατο 1 Ιουνίου και ώρα 5:00 εως 9:00 π.μ. θα τελεσθεί Θεία Λειτουργία,μνημόσυνο  κεκοιμημενων και η Ακολουθία του Αγιασμού.
  •  Κυριακή 2 Ιουνίου και ώρα 5:00 εως 9:30 π.μ.θα τελεσθεί η Θεία Λειτουργία στην συνέχεια κέρασμα και συζήτηση στο Αρχονταρίκι της Ιεράς Μονής.
  •  Δευτέρα 3 Ιουνίου και ώρα 9:00 εως 3:00 π.μ.Ιερά Αγρυπνία επι μεταφορά της Εορτής του Αγίου Δωρόθεου Επισκόπου Τύρου όπου εορτάζει ο Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Γέροντας Δωρόθεος .Στην συνέχεια κεράσματα στο Αρχονταρίκι της Ιεράς Μονής.
  • Τρίτη 4 Ιουνίου και ωρα 6:00 μ.μ. θα τελεσθεί η Ακολουθία του Αγιασμού επι τη έναρξη των  αναστηλωτικών έργων όπου θα ξεκινήσουν στην Ιερά Μονή(θα υπάρχει πούλμαν δωρεάν στις 5:30 εξω απο τον Ιερό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Ερυθρών για να μεταφέρει τους επιθυμούντας στην Ιερά Μονή).Μετά το τέλος των Ακολουθιών θα ξεναγηθούν στους χώρους όπου θα ξεκινήσουν οι αναστηλωτικές εργασίες και στα καινούρια λυόμενα που θα Λειτουργήσει έκθεση Αγιογραφίας με Εικόνες απο το εργαστήρι της Ιεράς Μονής.Στην συνέχεια κεράσματα για την Εορτή του Γέροντος Δωροθέου στο Αρχονταρίκι της Ιεράς Μονής.
  •  Τετάρτη 5 Ιουνίου και ώρα 9:00 εως 3:00π.μ.θα τελεσθεί Ιερά αγρυπνία επί τη Εορτή της Αναλήψεως του Κυρίου.

Πέμπτη 30 Μαΐου 2019

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ



Όταν οι Τούρκοι μπήκαν στη Βασιλική Εκκλησία,
ένας ιερέας τελούσε τη θεία Λειτουργία.
Βλέποντας τους άπιστους να μπαίνουν,
δε σκεπτόταν παρά πώς να σώσει από τη βεβήλωση
 τον ιερό άρτο και το πολύτιμο Αίμα του Χριστού.

Ανέβηκε, λοιπόν, βιαστικός στον Άμβωνα,
κρατώντας τ' Άγιο Δισκοπότηρο
 κι εξαφανίστηκε σε μια μικρή πόρτα.

Την έκλεισε πίσω του, μα δυστυχώς οι Τούρκοι
τον είχαν δει κι έτρεξαν να τον προφτάσουν.

Όταν όμως έφθασαν στο σημείο
που θα έπρεπε να βρίσκεται η πόρτα,
 ξαφνιάστηκαν γιατί δεν είδαν παρά μόνο μια γυμνή,
 λεία επιφάνεια χωρίς το παραμικρό σημάδι ανοίγματος.

Αγριεμένοι, προσπάθησαν να γκρεμίσουν τον τοίχο,
 αλλά έσπασαν τα όπλα τους,
χωρίς να καταφέρουν τίποτε!

-Ας φέρουν τους χτίστες του στρατού μας, αποφάσισε ο Σουλτάνος.
Έτσι θα δούμε τι είναι πίσω απ' αυτόν τον τοίχο.
Οι χτίστες ήρθαν με τα εργαλεία τους κι άρχισαν να χτυπούν τον τοίχο.
Παρ' όλες τους τις προσπάθειες όμως,
 δεν μπόρεσαν ούτε να τον τρυπήσουν
κι ομολόγησαν πως σίγουρα υπήρχε κάποιο τεχνικό μέσο,
που τους ήταν άγνωστο.

-Είστε ανίκανοι, φώναξε καταθυμωμένος ο Σουλτάνος
και θα τιμωρηθείτε!
Να φέρουν βυζαντινούς χτίστες!
Τότε έφεραν βιαστικά όσους μπόρεσαν
και απειλώντας τους με θάνατο,
τους πρόσταζαν να ρίξουν αυτόν τον τοίχο!

 Μα, ούτε κι αυτοί δεν τα κατάφεραν!
Γιατί, το θέλημα του θεού,
πιο δυνατό από κάθε ανθρώπινη δύναμη,
κρατούσε αυτές τις πέτρες δεμένες γερά,
 για να προστατεύει τον ιερέα.

 Όλους αυτούς τους αιώνες, ο ιερέας αγρυπνεί,
σφίγγοντας το δισκοπότηρο,
 που προστάτευσε από τους άπιστους!

Μα, όταν θα ξαναπάρουμε την Πόλη,
η πόρτα θα ξανανοίξει μόνη της,
ο ιερέας θα βγει, θα ξαναμπεί στο ιερό
και θα συνεχίσει τα λόγια της λειτουργίας,
από κει ακριβώς που είχε σταματήσει.
.
πηγή:Askitikon

Τρίτη 28 Μαΐου 2019

Γιά ὅόλα νά λέτε: «Δόξα σοι, Κύριε!»




Τα βάσανα σας είναι πολλά.
Τα χτυπήματα πέφτουν επάνω σας αδυσώπητα απ’ όλες τις μεριές. Αλλά μην απελπίζεστε.
Δοκιμασίες είναι, που σας βρίσκουν με παραχώρηση του φιλάνθρωπου Θεού, για να καθαριστείτε από τα πάθη και τις αδυναμίες σας.
Παραδώστε, λοιπόν, τον εαυτό σας στα χέρια Του με εμπιστοσύνη, ευψυχία, χαρά και ευγνωμοσύνη.
Μη θυμώνετε, μη δυσφορείτε, μην τα βάζετε με κανέναν άνθρωπο. Αφήστε τους ελεύθερους να επιτελούν επάνω σας και μέσα σας το εργο της πρόνοιας του Κυρίου, που, αποβλέποντας στη σωτηρία σας, πασχίζει να βγάλει από την καρδιά σας κάθε ακαθαρσία...
Όπως η πλύστρα τσαλακώνει, τρίβει και χτυπάει τα ρούχα μέσα στη σκάφη, για να τα λευκάνει, έτσι και ο Θεός τσαλακώνει, τρίβει και χτυπάει εσάς, για να λευκάνει την ψυχή σας και να την ετοιμάσει για την ουράνια βασιλεία Του, όπου κανένας ακάθαρτος δεν θα μπει.
Αυτή είναι η αλήθεια. Προσευχηθείτε να σας φωτίσει το νου ο Κύριος, για να την αντιληφθείτε. Τότε με χαρά θα δέχεστε καθετί το δυσάρεστο σαν φάρμακο που σας δίνει ο επουράνιος Γιατρός. Τότε θα θεωρείτε όσους σας βλάπτουν σαν ευεργετικά όργανα Εκείνου. Και πίσω τους θα βλέπετε πάντα το χέρι του μεγάλου Ευεργέτη σας.
Για όλα να λέτε: «Δόξα σοι, Κύριε!».
Να το λέτε, αλλά και να το αισθάνεστε.
Σας συμβουλεύω να εφαρμόσετε τους παρακάτω κανόνες:
1). Κάθε στιγμή να περιμένετε κάποια δοκιμασία. Και όταν έρχεται, να την υποδέχεστε σαν ευπρόσδεκτο επισκέπτη.
2). Όταν συμβαίνει κάτι αντίθετο στο θέλημα σας, κάτι που σας προκαλεί πίκρα και ταραχή, να συγκεντρώνετε γρήγορα την προσοχή σας στην καρδιά και ν’ αγωνίζεστε μ’ όλη σας τη δύναμη, με βία και προσευχή, ώστε να μη γεννηθεί οποιοδήποτε δυσάρεστο και εμπαθές αίσθημα μέσα σας. Αν δεν επιτρέψετε τη γέννηση τέτοιου αισθήματος, τότε όλα τελειώνουν καλά. Γιατί κάθε κακή αντίδραση ή ενέργεια, με λόγια ή με έργα, είναι συνέπεια και επακόλουθο αυτού του αισθήματος.
Αν, πάλι, γεννηθεί στην καρδιά σας ενα ασθενικό εμπαθές αίσθημα, τότε τουλάχιστον ας αποφασίσετε σταθερά να μην πείτε και να μην κάνετε τίποτα, ώσπου να φύγει αυτό το αίσθημα. Άν, τέλος, είναι αδύνατο να μη μιλήσετε ή να μην ενεργήσετε με κάποιον τρόπο, τότε υπακούστε όχι στα αισθήματα σας, αλλά στον θείο νόμο. Φερθείτε με πραότητα, ηρεμία και φόβο Θεού.
3). Μην περιμένετε και μην επιδιώκετε να σταματήσουν οι δοκιμασίες. Απεναντίας, προετοιμάστε τον εαυτό σας να τις σηκώνει ως το θάνατο. Μην το ξεχνάτε αυτό! Είναι πολύ σημαντικό. Αν δεν τοποθετηθείτε έτσι απέναντι στις δοκιμασίες, η υπομονή δεν θα στερεωθεί στην καρδιά σας.
4). Εκείνους που σας χτυπούν, να τους «εκδικείστε» με την αγάπη σας και την αμνησικακία σας. Με τα λόγια σας, με τη συμπεριφορά σας, ακόμα και με το βλέμμα σας να τους δείχνετε ότι, παρ’ όλα όσα σας κάνουν, εξακολουθείτε να τους αγαπάτε. Και βέβαια, ποτέ μην τους θυμίσετε πόσο σας αδίκησαν.

Όσιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος

Δευτέρα 27 Μαΐου 2019

Η αμαρτία ἐεξωτερικὰ μπορειῖ νὰ φαίνεται ἕένα ἁαπλὸ γεγονός.Όμως...


Ἡ ἁμαρτία ἐξωτερικὰ μπορεῖ νὰ φαίνεται ἕνα ἁπλὸ γεγονός, ὅπως καὶ ἕνα τροχαῖο ἀτύχημα ἢ κάποιο ἄλλο γεγονός. Γιὰ τὴν διάπραξι, ὅμως, τοῦ γεγονότος αὐτοῦ ἔχουν προηγηθεῖ ἀλλεπάλληλες διεργασίας. Γιὰ νὰ γίνῃ ἕνας φόνος π.χ. ἔχουν προηγηθεῖ στὸν ἀνθρώπινο νοῦ χιλιάδες σκέψεις καὶ σχέδια. Ὁ ἀνθρώπινος νοῦς μέχρι νὰ φθάσῃ στὴν διάπραξι τοῦ φόνου εἶχε γίνει ὁλόκληρο στρατηγεῖο.

Ἔτσι συμβαίνει καὶ μὲ τὴν διάπραξι τῆς ὁποιασδήποτε ἁμαρτίας. Στὸ ἐργαστήρι ποὺ λέγεται ἀνθρώπινος νοῦς, ἔχει προηγηθεῖ ὁλόκληρη μελέτη καὶ ἐπιχείρησα, χωρίς, μάλιστα νὰ τὸ ἀντιληφθῇ κανένας!

Καὶ ἡ ἀρχὴ ξεκίνησε μὲ ἕναν ἁπλὸ λογισμό...

Ἂς προχωρήσουμε, ὅμως, στὸν δρόμο γιὰ τὴ χώρα τῆς ἁμαρτίας μετὰ τὴν προσβολὴ ἑνὸς ἁπλοῦ λογισμοῦ.

Τὸ νὰ περάσῃ ἁπλῶς ἀπὸ τὸ νοῦ μας μία ἁπλὴ σκέψις ἢ μία εἰκόνα δὲν εὐθυνόμαστε γι᾿ αὐτό, οὔτε καὶ εἶναι δύσκολο νὰ τὴν ἀντιμετωπίσουμε. Ἀπὸ τὴ στιγμή, ὅμως, ποὺ θὰ ἀνοίξουμε τὴν πόρτα στὴ σκέψι αὐτὴ καὶ ἀρχίσουμε νὰ συζητοῦμε, νὰ σκεπτόμαστε τὸ λογισμὸ αὐτό, τότε ὁ λογισμὸς παίρνει μέρος μέσα μας καὶ γίνεται ἕνας κυρίαρχος λογισμός.

Ὁ λογισμὸς εἶναι κυρίως ἡ πορεία πρὸς τὴν ἁμαρτία.

Ἂς παρακολουθήσουμε γιὰ λίγο αὐτὴν τὴν πορεία, ποὺ εἶναι γιὰ μᾶς ὅ,τι ἡ πορεία καὶ ἡ ἐξέλιξις τῆς νόσου στὸ ἀνθρώπινο σῶμα. Καὶ ὅπως, γιὰ νὰ φθάση κάποιος στὸ νοσοκομεῖο, ὅπως ἀναφέραμε παραπάνω, ἔχουν προηγηθῆ διάφορες ἄλλες μεταβολὲς στὸν ἀνθρώπινο ὀργανισμό, ἔτσι καὶ γιὰ νὰ φθάση κάποιος στὴν διάπραξι τῆς ἁμαρτίας, προηγήθηκε ἕνας μεγάλος πόλεμος, ἕνα πλῆθος ἀπὸ μεταβολὲς στὸ ἐργαστήρι αὐτό, ποὺ λέγεται ἀνθρώπινος νοῦς. Καὶ ὅπως γιὰ τὸν τοκετὸ ἑνὸς παιδιοῦ ἔχει προηγηθῆ ὁλόκληρη διεργασία, ἀπὸ τὴν σύλληψι μέχρι τὴν πολύμηνη κυοφορία, ἔτσι καὶ γιὰ τὴν ἁμαρτία προηγεῖται ἕνας πολύπλοκος μηχανισμός: ἡ σύλληψις τῶν λογισμῶν, ἡ κυοφορία τῆς ἁμαρτίας καὶ ὁ τοκετός της.

Ὁ ἅγ. Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης θεωρεῖ ὅτι ὁ λογισμὸς εἶναι ἡ ἀρχή, τὸ κέντρο, ἡ ρίζα ἀπὸ ὅπου ἀναφύονται ὁ κορμός, τὰ κλαδιὰ καὶ ὁλόκληρο τὸ δένδρο τῆς ἁμαρτίας.

Τὸ κακὸ ἀρχίζει ἀπὸ τὸν πρῶτο λογισμὸ καὶ στὴ συνέχεια ἐπιτείνεται. Ὅταν κάποιος ρίξῃ μία πέτρα μέσα στὸ πηγάδι, ὁ κυματισμὸς ἀπὸ τὴν πτώσι της δημιουργεῖ στὴν ἀρχὴ ἕνα μικρὸ κύκλο, ὁ μικρὸς κύκλος στὴ συνέχεια δημιουργεῖ ἄλλον μεγαλύτερο, ἐκεῖνος μεγαλύτερο, μέχρι ποὺ τὸ κύμα φθάση στὰ τοιχώματα.

Ἔτσι γίνεται καὶ μὲ τὴν ἁμαρτία. Πρὶν ἀπὸ τὴν ἐκτέλεσί της προηγοῦνται ἀλλεπάλληλοι μηχανισμοὶ καὶ διεργασίες, ποὺ ὁ ἕνας ἀκολουθεῖ τὸν ἄλλον.

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ: «Η ΥΠΟΜΟΝΗ ΧΑΡΙΤΩΝΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ»



- Γέροντα, πως μπορείς να αντιμετωπίσεις τον άλλον, όταν είναι νευριασμένος;

- Με την υπομονή!
- Και αν δεν έχεις;

- Να πας να αγοράσεις! Πουλάνε στα σούπερ-μάρκετ!…
Κοίταξε, όταν ο άλλος είναι μπουρινιασμένος, ό,τι και να του πεις, δεν γίνεται τίποτε.
Καλύτερα εκείνη την στιγμή να σιωπήσεις και να λες την ευχή.
 Με την ευχή θα καλμάρει ο άλλος, θα ηρεμήσει και θα μπορέσεις μετά να συνεννοηθείς μαζί του.

 Βλέπεις, και οι ψαράδες δεν πάνε να ψαρέψουν, αν δεν έχει μπουνάτσα· κάνουν υπομονή, ώσπου να καλωσυνέψει ο καιρός.

- Που οφείλεται, Γέροντα, η ανυπομονησία των ανθρώπων;
- Στην πολλή…
 εσωτερική τους ειρήνη!
 Ο Θεός την σωτηρία των ανθρώπων την κρέμασε στην υπομονή.

«Ο υπομείνας εις τέλος,ούτος σωθήσεται», λέει το Ευαγγέλιο.

ΓΙ’ αυτό δίνει δυσκολίες, διάφορες δοκιμασίες, για να ασκηθούν στην υπομονή οι άνθρωποι.

Η υπομονή ξεκινά από την αγάπη.
 Για να υπομείνεις τον άλλον, πρέπει να τον πονέσεις.
Και βλέπω πως με την υπομονή σώζεται η οικογένεια.
Είδα θηρία να γίνονται αρνιά.
 Με την εμπιστοσύνη στον Θεό τα πράγματα εξελίσσονται ομαλά και πνευματικά.
 Μια φορά, όταν ήμουν στην Μονή Στομίου, είχα δει στην Κόνιτσα μια γυναίκα που έλαμπε το πρόσωπό της. Ήταν μητέρα πέντε παιδιών.
Μετά θυμήθηκα ποια ήταν.
Ο άνδρας της ήταν μαραγκός και έπαιρνε πολλές φορές δουλειές μαζί με τον μάστορά μου.

Μια κουβέντα του έλεγαν οι νοικοκυραίοι, λ.χ. «μαστρο-Γιάννη, μήπως αυτό να το κάνουμε έτσι;», γινόταν θηρίο.

«Εμένα θα μου κάνεις τον δάσκαλο;», τους έλεγε. Έσπαζε τα εργαλεία του, τα πετούσε και έφευγε.
 Αφού παρατούσε την δουλειά του και τα έσπαζε όλα σε ξένα σπίτια, καταλαβαίνεις στο σπίτι του τι έκανε!

Αυτή λοιπόν ήταν του μαστρο-Γιάννη γυναίκα. Με αυτόν τον άνθρωπο δεν μπορούσες μια μέρα να καθίσεις, και αυτή χρόνια ζούσε μαζί του.

Κάθε μέρα περνούσε μαρτύριο, και όμως όλα τα αντιμετώπιζε με πολλή καλοσύνη και έκανε υπομονή. Επειδή ήξερα την κατάσταση στο σπίτι, όταν την συναντούσα, την ρωτούσα:

 «Τι κάνει ο κυρ-Γιάννης; Δουλεύει;».

«Ε, πότε δουλεύει, πότε κάθεται λιγάκι!». «Πως τα περνάτε;». «Πολύ καλά, Πάτερ!», μου έλεγε.

Και το έλεγε με την καρδιά της.

Δεν υπολόγιζε που έσπαζε τα εργαλεία του -και αξίας εργαλεία- ούτε που αναγκαζόταν η καημένη να ξενοδουλεύει, για να τα βγάλουν πέρα.

Βλέπετε με πόση υπομονή, με πόση καλοσύνη και με πόση αρχοντιά τα αντιμετώπιζε όλα! Ούτε τον κατηγορούσε καθόλου!

 Γι’ αυτό ο Θεός την χαρίτωσε και έλαμπε το πρόσωπό της. Μεγάλωσε και τα πέντε παιδιά της και έγιναν πολύ καλά παιδιά. Μπόρεσε και κράτησε και τα παιδιά της.
- Γέροντα, πως μπορούσε να δικαιολογεί τον άνδρα της;
- Με έναν καλό λογισμό: «Άνδρας μου είναι, έλεγε, θα πει και καμιά κουβέντα.
 Και εγώ, αν ήμουν στην θέση του, μπορεί να έκανα τα ίδια».

Εφήρμοζε το Ευαγγέλιο, γι’ αυτό ο Θεός έστελνε την θεία Χάρη Του.

Και αν κοσμικοί άνθρωποι κάνουν υπομονή και χαριτώνονται, πόσο μάλλον πρέπει να κάνουμε υπομονή εμείς οι μοναχοί, που έχουμε όλες τις προϋποθέσεις, όλες τις δυνατότητες για πνευματική ζωή.

Όπως έχω καταλάβει, τα μεγαλύτερα σκάνδαλα, όχι μόνο στις οικογένειες αλλά και στα κράτη, γίνονται από τιποτένια πράγματα.

Στην οικογένεια πρέπει ο ένας να ταπεινώνεται στον άλλον, να μιμείται τις αρετές του, αλλά και να ανέχεται τις ιδιοτροπίες του.

Για μια τέτοια αντιμετώπιση πολύ βοηθάει να σκέφτεται κανείς ότι ο Χριστός θυσιάσθηκε για τις αμαρτίες μας και μας ανέχεται όλους, δισεκατομμύρια ανθρώπους, αν και είναι αναμάρτητος -ενώ εμείς, όταν ταλαιπωρούμαστε από τις ιδιοτροπίες των άλλων, εξοφλούμε αμαρτίες.
Τα οικονομάει έτσι ο Καλός Θεός, ώστε ο ένας, με το χάρισμα που έχει, να βοηθάει τον άλλον, και, με το κουσούρι που έχει, να ταπεινώνεται στον άλλον.

 Γιατί ο κάθε άνθρωπος έχει τα χαρίσματά του, αλλά έχει και μερικά κουσούρια και πρέπει να αγωνίζεται να τα κόψει.
Έδωσα ένα ξεσκόνισμα σε κάποιον!
 Να δείτε υπακοή που του κάνει η γυναίκα του, αν και έχει πολλές ικανότητες! μπροστά της εκείνος είναι ένα παιδί.

Αυτή, με την υπακοή που κάνει, συνέχεια δέχεται, αποθηκεύει, θεία Χάρη, ενώ εκείνος με τον εγωισμό του συνέχεια διώχνει την θεία Χάρη και αδειάζει.

Τελικά ποιος είναι κερδισμένος; Βλέπεις, το μυστικό είναι η ταπείνωση.

 Όλη η βάση εκεί είναι. Υπακοή, ταπείνωση.

 Αν εκείνος αναγνώριζε την αδυναμία του και ζητούσε βοήθεια από τον Θεό, θα ερχόταν και σ’ αυτόν η θεία Χάρις.

Κυριακή 26 Μαΐου 2019

Άγιος Πα'ί'σιος: Να ψηφίζουμε με δυο κριτήρια


Ευχαριστίες για δωρεά προς την Ι.Μ Προφήτη Ηλία



Ευχαριστίες προς τον κ. Ευάγγελο Σωτηρίου για την προσφορά στην Ανδρώα Κοινοβιακή Ιερά Μονή Προφήτη Ηλία Ερυθρών ελαιοχρωμάτων και τεσσάρων κλινών για τον ευπρεπισμό των νέων  λυόμενων οικίσκων και του ευχόμαστε καλή επιτυχία μιας και είναι υποψήφιος στις δημοτικές εκλογές.

Σάββατο 25 Μαΐου 2019

Όταν συναντήσεις κάποιον..


Όταν συναντήσεις κάποιον, ανάγκασε τον εαυτό σου να τον τιμήσει πιο πάνω απ’ ότι αξίζει. Χαιρέτισε τον θερμά. Παίνεσε τον. Όταν απομακρυνθεί, πες γι’ αυτόν κάθε καλό και τίμιο λόγο. Με τον τρόπο αυτό θα τον κάνεις καλύτερο απ’ ότι είναι. Πάντοτε ο τρόπος αυτός να σε χαρακτηρίζει. Να είσαι δηλαδή ευπροσήγορος πάντοτε και να αποδίδεις την τιμή σε όλους.

Άγιος Ισαάκ ο Σύρος

Παρασκευή 24 Μαΐου 2019

Εξαιρετικές Αγιογραφίες απο τους Πατέρες της Ι.Μ Προφήτη Ηλία Ερυθρών


Ενα ακόμη εξαιρετικό έργο Αγιογραφίας απο το εργαστήρι της Ιεράς Μονής Προφήτη Ηλία Ερυθρών.Οι Πατέρες μέσα στο πνευματικό αγώνα όπου καθημερινά προσπαθούν μέσα σε δύσκολες συνθήκες ,ένα απο τα διακονήματα τους είναι και η Αγιογραφία οπου επιτελούν με ζήλο και αγάπη στην Παράδοση.




Πέμπτη 23 Μαΐου 2019

Επίσκεψη Υποψηφίων για τις επερχόμενες εκλογές στην Ιερά Μονή Προφήτη Ηλία Ερυθρών


 Υποψήφιοι απο τους Ανεξάρτητους για το τοπικό συμβούλιο Ερυθρών επισκέφθηκαν την Ιερά Μονή και αφού ξεναγήθηκαν,φιλοξενήθηκαν στο Αρχονταρίκι όπου είχαν εκτενή συζήτηση για τα προβλήματα του Τόπου με τον Γέροντα Δωρόθεο.Ευχόμαστε όλοι οτι καλύτερο,καλά αποτελέσματα.



Τοποθετήθηκαν λυόμενοι οικίσκοι στην Ι.Μ Προφήτη Ηλία


Σήμερα το πρωΐ τοποθετήθηκαν λυόμενοι οικίσκοι εκτός της Ιεράς Μονής Προφήτη Ηλία Ερυθρών με άδεια της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και ενέργειες του πρώην Υπουργού κ. Αθανασίου Μπούρα σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τις αυξανόμενες ανάγκες της Ιεράς Μονής.
 Οι Πατέρες μέσα από την σελίδα θέλουν να ευχαριστήσουν όλους όσους συνεργάστηκαν για την υλοποίηση της διαδικασίας και τοποθετήσεως.






Σπουδαίος μάστορας η αγάπη


Τετάρτη 22 Μαΐου 2019

Πόνος για τον άλλον


Πόνος για τον άλλον.
+++++++++++++++++
Παλιά στην πατρίδα μου, στα Φάρασα, έλεγαν: «Αν έχης καμμιά δουλειά, μην την αφήνης για αύριο. Αν έχης καλό φαγητό, ασ’ το για αύριο, μήπως έρθη κανένας μουσαφίρης».

Τώρα σκέφτονται: «Να αφήσουμε την δουλειά, μήπως έρθη κανείς αύριο και μας βοηθήση. Το καλό φαγητό, ας το φάμε εμείς απόψε!».

Οι περισσότεροι σήμερα γυρίζουν γύρω από τον εαυτό τους. Μόνον τον εαυτό τους σκέφτονται.

Ας υποθέσουμε ότι βρέχει, γίνεται κατακλυσμός. Ή πέφτουν κεραυνοί. Ζήτημα πέντε-έξι ψυχές να θυμηθούν τους καημένους τους γεωργούς ή αυτούς που έχουν θερμοκήπια.

Δεν σκέφτεται δηλαδή τον άλλον ο άνθρωπος, δεν βγαίνει από τον εαυτό του, αλλά γυρίζει συνέχεια γύρω από τον εαυτό του.

Όταν όμως γυρίζη γύρω από τον εαυτό του, κέντρο έχει τον εαυτό του, δεν έχει τον Χριστό. Είναι έξω από τον άξονα που είναι ο Χριστός. Για να φθάση να σκέφτεται τον άλλον, πρέπει ο νούς του πρώτα να είναι στον Χριστό.

Τότε σκέφτεται και τον πλησίον και μετά σκέφτεται και τα ζώα και όλη την φύση. Έχει τον σταθμό του ανοιχτό και μόλις πάρη το μήνυμα, τρέχει να βοηθήση.

Αν ο νούς του δεν είναι στον Χριστό, δεν δουλεύει η καρδιά του, γι’ αυτό δεν αγαπάει ούτε τον Χριστό ούτε τον συνάνθρωπό του, πόσο μάλλον την φύση, τα ζώα, τα δένδρα, τα φυτά.

(Όσιος Παΐσιος ο Αγιορείτης)

Τρίτη 21 Μαΐου 2019

Μία κυρία 75 ετών πήγε για πρώτη φορά να εξομολογηθεί..



Μία κυρία 75 ετών πήγε για πρώτη φορά να εξομολογηθεί. Και ανάμεσα στα άλλα είπε στον πάτερ:
- Πάτερ είμαι παντρεμένη, με παιδιά αποκαταστημένα. Η ζωή μου κυλάει ρολόϊ, χωρίς αρρώστιες, χωρίς κανένα ουσιαστικό πρόβλημα...
Ο παππάς παραξενεύτηκε και της είπε:
- Πίσω από αυτήν την μπουνάτσα, κάτι κρύβεται... Εβδομήντα χρόνια να μην σε πείραξε ο διάβολος, δεν είναι φυσικό πράγμα, κάτι πρέπει να έχεις κάνει. Πού αποδίδεις αυτήν την μπουνάτσα; την ρώτησε ο παππάς.
Η γυναίκα τα 'χασε. Σκέφτηκε λιγάκι και μετά θυμήθηκε, ότι είχε ένα φυλαχτό, που της είχε δώσει η μάνας της.
- Αυτό με βοήθησε Πάτερ, απάντησε η γυναίκα.
- Θα το κάψεις το φυλαχτό αυτό και μετά θα ξαναέρθεις, της είπε ο παππάς. Αν δεν το κάψεις, μην έρθεις και μέχρι να πεθάνεις, δεν θα έχεις δικαίωμα να Κοινωνήσεις!
Η γυναίκα βγήκε από το εξομολογητήριο, πολύ προβληματισμένη. Πώς θα έκαιγε ένα κειμήλιο, ένα φυλαχτό της μάνας της; Προβληματίστηκε πολύ, αλλά τελικά αποφάσισε να το κάψει. Το φυλαχτό όμως, δεν καιγόταν με τίποτα και απόρησε.
Πήγε και το ανάφερε στον παππά. Ο παππάς το διάβασε και μετά πήγε να το κάψει. Όταν το έκαψε, έκανε τέτοιο κρότο, σαν να έπεσε ατομική βόμβα! Έμεινε κατάπληκτη...!!!
Γύρισε στον πνευματικό και την άφησε να Κοινωνήσει.
Μετά από λίγες μέρες Κοινώνησε, αλλά όταν γύρισε σπίτι της να ξαπλώσει, έμεινε στο κρεβάτι παράλυτη. Για 10-15 μέρες, η γυναίκα ήταν ξαπλωμένη. Ερχόντουσαν οι γειτόνισσες και την έδιναν κουράγιο. Μάλιστα, μία την έφερε και Αγιασμό.
Μια μέρα ξαφνικά ανοίγει η πόρτα του δωματίου της και μπαίνει μέσα ο ίδιος ο διάβολος και της λέει:

- Εκεί θα μείνεις! Τί σου έλειψε τόσα χρόνια; Τα παιδιά σου σπούδασες, τα αποκατέστησες, αρρώστιες δεν είχατε. Σου έλειψε ποτέ κάτι; Εκεί θα μείνεις! Αυτή ταράχτηκε πάρα πολύ και φοβήθηκε και δεν μπορούσε να βλέπει τον διάβολο. Και πάνω σε αυτόν τον φόβο, παίρνει τον Αγιασμό και τον ρίχνει πάνω του και εκείνος εξαφανίστηκε. Έτσι, με αυτόν τον τρόπο, λύθηκαν τα πάντα και μπόρεσε η γυναίκα να σηκωθεί από το κρεβάτι και έζησε άλλα 12 χρόνια...
Οι άνθρωποι αν θέλουν να βεβαιωθούν, για την ύπαρξη αυτού του προσώπου, ας πάνε σε έναν εξορκισμό. Ζητείστε να δείτε κατά πρόσωπο μια φορά τον διάβολο και θα δείτε, ότι δεν θα μπορέσετε να αμαρτήσετε ποτέ ξανά!

~ Ιεροκήρυξ Δημήτριος Παναγόπουλος

Την Τετάρτη 22 Μα'ί'ου η Εορτή της Μεσοπεντηκοστής στην Ιερά Μονή Προφήτη Ηλία Ερυθρών



Τετάρτη 22 Μαΐου και ώρα 5:00 εως 8:30 το πρωΐ θα τελεσθεί Θεία Λειτουργία στην Ανδρώα Κοινοβιακή Ιερά Μονή Προφήτη Ηλία Ερυθρών επι τη Εορτή της Μεσοπεντηκοστής.

Δευτέρα 20 Μαΐου 2019

Θεία Λειτουργία στο Παρεκκλήσιο της Αγίας Παρασκευής Ερυθρών

                                    

Στα πλαίσια των Εσπερινών Κηρυγμάτων της Ενορίας των Ερυθρών ο Ηγούμενος της Ανδρώας Κοινοβιακής Ιεράς Μονής Προφήτη Ηλία Ερυθρών Γέροντας Δωρόθεος όπου εξυπηρετεί την συγκεκριμένη διακονία Λειτούργησε με την Ευλογία του Προϊσταμένου της Ενορίας στο Παρεκκλήσιο της Αγίας Παρασκευής όπου πλήθος κόσμου προσήλθαν για να συμμετάσχουν στην Θεία Λειτουργία.
 Στο τέλος αφού ευλογήθηκαν οι άρτοι και τους μίλησε ο Γέροντας προσφέρθηκε κέρασμα στην αίθουσα που διαθέτει το Παρεκκλήσιο.Η χαρά όλων ηταν απερίγραπτη που μετα απο πολυ καιρό λειτούργησε ο Γέροντας στο χωριό και συγκεκριμένα στην Αγία Παρασκευή όπου για πολλά χρόνια λειτουργούσε καθημερινά σχεδόν, επιτελόντας και παρα πολλές Aγρυπνίες.Ευχή όλων να υπάρξουν και άλλες τέτοιες ευλογημένες στιγμές που τις έχουμε πολύ ανάγκη πιο συχνά!!!






Ντρεπόμαστε να κάνουμε τον Σταυρό μας



Ντρεπόμαστε να κάνουμε τον Σταυρό μας. Ντρεπόμαστε να μιλήσουμε για τον Χριστό.
Ντρεπόμαστε να πάμε εκκλησία.
Ντρεπόμαστε να εξομολογηθούμε.
Ντρεπόμαστε να είμαστε παιδιά του Χριστού.
_____________

Ο Χριστός δεν ντράπηκε να σταυρωθεί και εμείς ντρεπόμεθα να κάνουμε τον Σταυρό μας. Ντροπή μας! Και που να μας βάλουν και μαχαίρι στο λαιμό για την πίστη!..

"Χριστιανοί μου, λυπάμαι να το πω, αλλά θα το πω"

Βρέθηκα εφέτος στην Βουλή ήταν σχεδόν όλοι οι Βουλευτές. Απ᾽ αυτούς πολύ λίγοι έκαναν το Σταυρό τους. Καμμιά δεκαπενταριά περίπου (πολλούς είπα!). Οι άλλοι όχι!.. Τι προκοπή τότε να δούμε, χριστιανοί μου, όταν οι άρχοντές μας είναι αλειτούργητοι και ασταύρωτοι και θεσπίζουν διατάγματα, που βγάζουν οι εχθροί του Σταυρού; Τι προκοπή να δούμε; Χαθήκαμε!… Βάλτε τα μικρά αγνά παιδάκια να προσευχηθούν, για να μας σώσει ο Θεός και από χειρότερα…

Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ιερεμίας

Η Θεία Λειτουργία


Κυριακή 19 Μαΐου 2019

Η γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου


Η γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου αναφέρεται σε σφαγές και εκτοπισμούς εναντίον Ελληνικών πληθυσμών στην περιοχή του Πόντου που πραγματοποιήθηκαν από το κίνημα των Νεότουρκων κατά την περίοδο 1914-1923.

Οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η εκτόπιση, η εξάντληση στις κακουχίες, τα βασανιστήρια, η πείνα και η δίψα, και πορείες θανάτου στην έρημο.

Υπολογίζεται ότι εξαιτίας των διωγμών έχασαν τη ζωή τους περίπου 100 ως 150 χιλιάδες άτομα.

Οι επιζώντες κατέφυγαν στον Άνω Πόντο (στην ΕΣΣΔ) και μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή το 1922, στην Ελλάδα.

Η διεθνής βιβλιογραφία και τα κρατικά αρχεία πολλών χωρών εμπεριέχουν πλήθος μαρτυριών για τη γενοκτονία των Ποντίων που διαπράχθηκε κατά των Ποντίων κατοίκων της οθωμανικής αυτοκρατορίας.

Η γενοκτονία πραγματοποιήθηκε παράλληλα με γενοκτονίες εις βάρος και άλλων πληθυσμών, δηλαδή των Αρμενίων και των Ασσυρίων, με αποτέλεσμα ορισμένοι ερευνητές να θεωρήσουν τις επιμέρους διώξεις ως τμήματα μιας ενιαίας γενοκτονικής πολιτικής εις βάρος των Ελλήνων ή, γενικότερα, των Χριστιανών της Μικράς Ασίας.

Κατόπιν εισήγησης του τότε Πρωθυπουργού Ανδρέα Παπανδρέου, η Βουλή των Ελλήνων αναγνώρισε τη γενοκτονία το 1994, και ψήφισε την ανακήρυξη της 19ης Μαϊου ως «Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων στο Μικρασιατικό Πόντο».

Το 1998 η Βουλή ψήφισε ομόφωνα την ανακήρυξη της 14ης Σεπτεμβρίου ως «ημέρα εθνικής μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από το Τουρκικό Κράτος».

Πέρα από το ελληνικό κράτος, ο διωγμός των Ποντίων αναγνωρίζεται επισήμως ως γενοκτονία από την Κύπρο, την Αρμενία, την Σουηδία, ορισμένες ομοσπονδιακές δημοκρατίες της Ρωσίας οκτώ πολιτείες των ΗΠΑ, τη βουλή της πολιτείας της Νότιας Αυστραλίας, την Αυστρία, την Ολλανδία, και από τη Διεθνή Ένωση Μελετητών Γενοκτονιών.

Τιμούμε αυτήν την ημέρα στις 19 Μαΐου.

Γι’ αυτό δώσε στον άλλον πρώτα ένα χαμόγελο


Εσύ που πλησιάζεις τον αδελφό σου..
εσύ που είσαι σύζυγος, όταν πλησιάσεις τον ή την σύζυγό σου..
εσύ που είσαι πατέρας, μητέρα, όταν πλησιάσεις το παιδί σου
Ό, τι θα του πεις, ό, τι σκέφτεσαι να του πεις,
πες το, αφού πρώτα του πεις δυο κουβέντες που θα του δώσουν χαρά, παρηγοριά, μια ανάσα. . .
Να τον κάνεις να πεί, ανακουφίσθηκα, χάρηκα!
Να κάνετε τους άλλους να σας καμαρώνουν, να σας αγαπούν, να χοροπηδούν από τη χαρά τους, όταν σας συναντούν.
Διότι όλοι οι άνθρωποι στην ζωή τους, στο σπίτι τους, στο σώμα τους και στην ψυχή τους έχουν πόνο, αρρώστιες, δυσκολίες, βάσανα, και ο καθένας κρύβει τον πόνο μέσα στο πουγγί του το κρυφό, μέσα στην καρδιά του, στο σπίτι του, για να μην το ξέρουν οι άλλοι.
Έτσι εγώ δεν ξέρω τι πόνο έχεις εσύ και εσύ δεν ξέρεις τι πόνο έχω εγώ.
Μπορεί να γελώ και να φωνάζω, να παίζω, αλλά κατά βάθος πονώ, και γελώ και φωνάζω, για να σκεπάσω την λύπη μου.
Γι’ αυτό δώσε στον άλλον πρώτα ένα χαμόγελο. ”

Γέρων Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης

Πέμπτη 16 Μαΐου 2019

Οι θλίψεις που μας προξενούν οι άνθρωποι


-Γέροντα, όταν κάποιος υπομένη κατά Θεόν τις θλίψεις και τις αδικίες που του προξενούν οι άνθρωποι, αυτή η υπομονή τον καθαρίζει από τα πάθη;

Αν τον καθαρίζη λέει! Τον λαμπικάρει!
Μα, υπάρχει ανώτερο απ’ αυτό;

 Έτσι μπορεί να εξοφλήση αμαρτίες.
Βλέπετε, έναν εγκληματία τον δέρνουν, τον κλείνουν στην φυλακή, κάνει εκεί τον μικρό κανόνα του και, εάν ειλικρινά να μετανοήση, γλιτώνει την αιώνια φυλακή.

Μικρό πράγμα είναι να εξοφλήση με αυτήν την ταλαιπωρία έναν αιώνιο λογαριασμό;

Κάθε θλίψη να την υπομένετε με χαρά.

 Οι θλίψεις που μας προκαλούν οι άνθρωποι είναι πιο γλυκές από όλα τα σιρόπια που μας προσφέρουν όσοι μας αγαπούν.

Βλέπεις, στους μακαρισμούς ο Χριστός δεν λέει: «μακάριοί εστε, όταν επαινέσωσιν υμάς»,

αλλά «μακάριοί εστε, όταν ονειδίσωσιν υμάς»,
και μάλιστα «ψευδόμενοι».
 Όταν ο ονειδισμός δεν είναι δίκαιος, αποταμιεύει κανείς.

 Ενώ, όταν είναι δίκαιος, ξοφλάει.

 Γι’ αυτό, όχι μόνον πρέπει να υπομένουμε αγόγγυστα αυτόν που μας πειράζει, αλλά και να νιώθουμε ευγνωμοσύνη, γιατί μας δίνει την ευκαιρία να αγωνισθούμε στην αγάπη, στην ταπείνωση, στην υπομονή.

Οι συκοφάντες βέβαια εργάζονται συνεργαζόμενοι με το ταγκαλάκι.

Αλλά ο δυνατός αέρας συνήθως σπάζει και ξερριζώνει τα ευαίσθητα δένδρα που δεν έχουν βαθειές ρίζες·

ενώ όσα έχουν βαθειές ρίζες, τα βοηθάει να προχωρήσουν τις ρίζες τους πιο βαθιά.

Εμείς πρέπει να προσευχώμαστε για όλους που μας κακολογούν, και να ζητούμε από τον Θεό να τους δίνη μετάνοια, φωτισμό και υγεία και να μην αφήνουμε μέσα μας ούτε ίχνος μίσους γι’ αυτούς.

 Να κρατούμε μόνον την πείρα από τον πειρασμό, να πετούμε όλα τα φαρμάκια και να έχουμε υπ’ όψιν μας τα λόγια του
Οσίου Εφραίμ:

 «Εάν συμβή σοι συκοφαντία, και μετά ταύτα φανερωθή το καθαρόν της συνειδήσεώς σου, μη υψηλοφρόνει, αλλά δούλευε τω Κυρίω εν ταπεινοφροσύνη τω λυτρουμένω σε από συκοφαντίας ανθρώπων, ίνα μη πέσης πτώμα εξαίσιον».

Γέροντα, πρέπει να λέμε «δόξα Σοι ο Θεός», όταν όλα πηγαίνουν καλά;

- Μα, αν δεν λέμε το «δόξα Σοι ο Θεός» στις χαρές, πως θα το πούμε στις θλίψεις;
Εσύ το λες στις θλίψεις και δεν θέλεις να το πης στις χαρές;

 Αλλά, όταν είναι αχάριστος κανείς, δεν γνωρίζει την αγάπη του Θεού.
Η αχαριστία είναι μεγάλη αμαρτία. Για μένα είναι θανάσιμο αμάρτημα.
Ο αχάριστος με τίποτε δεν ευχαριστιέται Για όλα γκρινιάζει, όλα του φταίνε.

Στην πατρίδα μου, τα Φάρασα, χρησιμοποιούσαν πολύ το πετιμέζι.

 Ένα βράδυ μια κοπέλα έκλαιγε, γιατί ήθελε πετιμέζι.
Η μάνα της
τι να κάνη;
πήγε και ζήτησε από την γειτονιά.

Αυτή, μόλις πήρε το πετιμέζι, έβαλε πάλι τα κλάματα.
Χτυπούσε τα πόδια της κάτω και φώναζε:
 «Μαμά, θέλω και γιαούρτι».
«Τέτοια ώρα, παιδάκι μου, που να βρω γιαούρτι;» της λέει η μάνα της.
«Όχι, θέλω γιαούρτι».
Πήγε, υποχρεώθηκε η καημένη σε μια γειτόνισσα, της έφερε και γιαούρτι.
Το παίρνει η κόρη και βάζει πάλι τα κλάματα. «Τώρα γιατί κλαις;»,

την ρωτάει η μάνα της.
«Μαμά, τα θέλω ανακατεμένα».
Τα παίρνει η μάνα, τα ανακατεύει.
Αυτή βάζει πάλι τα κλάματα.
 «Μαμά δεν μπορώ να τα φάω έτσι.
Θέλω να τα ξεχωρίσω!».

Οπότε την περιέλαβε στα σκαμπίλια η μάνα της, και ...
 ξεχωρίσθηκε το πετιμέζι από το γιαούρτι!

Έτσι, θέλω να πω, κάνουν μερικές φορές πολλοί άνθρωποι, και τότε έρχεται η παιδαγωγία του Θεού.
Τουλάχιστον να αναγνωρίζουμε την αχαριστία μας και να ευχαριστούμε τον Θεό μέρα-νύχτα για τις ευλογίες που μας δίνει.

Με αυτόν τον τρόπο θα πάρουμε καταπόδι τον δειλό διάβολο, ο οποίος θα συμμαζέψη τα ταγκαλάκια του και θα γίνη μαύρο καπνός, γιατί θα του έχουμε βρει πια το αδύνατο σημείο.

Να συγκρίνουμε την δοκιμασία μας
με την μεγαλύτερη δοκιμασία του άλλου;

Το καλύτερο φάρμακο για την κάθε δοκιμασία μας είναι η μεγαλύτερη δοκιμασία των συνανθρώπων μας, αρκεί να την συγκρίνουμε με την δική μας δοκιμασία, για να διακρίνουμε την μεγάλη διαφορά και την μεγάλη αγάπη που μας έδειξε ο Θεός και επέτρεψε μικρή δοκιμασία σ’ εμάς.

Τότε θα Τον ευχαριστήσουμε, θα πονέσουμε για τον άλλον που υποφέρει πιο πολύ και θα κάνουμε καρδιακή προσευχή να τον βοηθήση ο Θεός.

Μου έκοψαν λ.χ. το ένα πόδι:

«Δόξα Σοι ο Θεός, να πω, που έχω τουλάχιστον ένα πόδι· του άλλου του έκοψαν και τα δύο».

Και αν ακόμη μείνω ένα κούτσουρο, χωρίς χέρια και πόδια, πάλι να πω:

«Δόξα Σοι ο Θεός, που περπατούσα τόσα χρόνια, ενώ άλλοι γεννήθηκαν παράλυτοι».

Εγώ, από την στιγμή που άκουσα ότι ένας οικογενειάρχης έχει έντεκα χρόνια αιμορραγία, είπα:

 «Τι κάνω εγώ;

 Κοσμικός άνθρωπος αυτός και να έχη έντεκα χρόνια αιμορραγία, να έχη παιδιά, να πρέπη να σηκωθή το πρωί να πάη στην δουλειά, και εγώ ούτε επτά χρόνια δεν συμπλήρωσα που έχω αιμορραγίες!»

. Αν σκέφτωμαι τον άλλον που υποφέρει τόσο πολύ, δεν μπορώ να δικαιολογήσω τον εαυτό μου.

Ενώ, αν σκέφτωμαι ότι εγώ υποφέρω και οι άλλοι είναι μια χαρά, ότι σηκώνομαι την νύχτα κάθε μισή ώρα, επειδή έχω πρόβλημα με το έντερο και δεν μπορώ να κοιμηθώ, ενώ οι άλλοι κοιμούνται ήσυχα, δικαιολογώ τον εαυτό μου, αν γογγύσω.

Εσύ, αδελφή, πόσον καιρό έχεις τον έρπητα;
-Οκτώ μήνες,

Γέροντα.
- Βλέπεις;

 Ο Θεός σε άλλους τον αφήνει δύο μήνες, σε άλλους δέκα μήνες, σε άλλους δεκαπέντε.

 Καταλαβαίνω, είναι μεγάλος ο πόνος.
 Μερικοί φθάνουν σε απόγνωση.

 Ένας κοσμικός όμως που έχει έρπητα έναν-δύο μήνες και από τον πολύ πόνο απελπίζεται, να μάθη ότι ένας πνευματικός άνθρωπος τον έχει έναν χρόνο και κάνει υπομονή και δεν γογγύζει, τότε αμέσως παρηγοριέται.

«Βρε, λέει, εγώ τον έχω δύο μήνες και έφθασα στην απελπισία· ο άλλος ο καημένος έναν χρόνο τον έχει και δεν μιλάει!

Εγώ κάνω και αταξίες, ενώ εκείνος ζη πνευματικά!».

Οπότε βοηθιέται χωρίς συμβουλή!

Γέροντας Παϊσιος.

Κυριακή 12 Μαΐου 2019

Από το βιβλίο «Οικογενειακή ζωή» – ΑΓΙΟΥ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ



Το μέγα Γεροντικόν.

Γέροντα, πού οφείλεται η γκρίνια και πώς μπορείς να την αποφύγεις;

Στην κακομοιριά οφείλεται και με την δοξολογία την κάνει κανείς πέρα. Η γκρίνια γεννά γκρίνια και η δοξολογία γεννά δοξολογία.
Όταν δεν γκρινιάζη κανείς για μια δυσκολία που τον βρίσκει, αλλά δοξάζη τον Θεό, τότε σκάζει ο διάβολος και πάει σε άλλον που γκρινιάζει , για να του τα φέρη όλα ανάποδα. Γιατί, όσο γκρινιάζει κανείς, τόσο ρημάζει. Μερικές φορές μας κλέβει το ταγκαλάκι και μας κάνει να μη μας ευχαριστή τίποτε, ενώ μπορεί κανείς όλα να τα γλεντάη πνευματικά με δοξολογία και να έχει την ευλογία του Θεού.
Να, ξέρω κάποιον εκεί στο Όρος που, αν βρέξη και του πης «πάλι βρέχει », αρχίζει : «Να, όλο βρέχει, θα σαπίσουμε από την πολλή υγρασία». Αν μετά από λίγο σταματήση η βροχή και του πης «ε, δεν έβρεξε και πολύ»,
λέει: «Ναι, βροχή ήταν αυτή; Θα ξεραθή ο τόπος…;».
Και δεν μπορεί να πει κανείς ότι δεν είναι καλά στο μυαλό, αλλά συνήθισε να γκρινιάζη. Να είναι λογικός και να σκέφτεται παράλογα!
Η γκρίνια έχει κατάρα. Είναι σαν να καταριέται ο ίδιος ο άνθρωπος τον εαυτό του, οπότε μετά έρχεται η οργή του Θεού.

Στην Ήπειρο γνώριζα δύο γεωργούς . Ο ένας ήταν οικογενειάρχης και είχε ένα-δυό χωραφάκια και εμπιστευόταν τα πάντα στον Θεό. Εργαζόταν όσο μπορούσε, χωρίς άγχος. «Θα κάνω ό,τι προλάβω»
Μερικές φορές άλλα δεμάτια σάπιζαν από την βροχή ,γιατί δεν προλάβαινε να τα μαζέψη, άλλα του τα σκόρπιζε ο αέρας, και όμως για όλα έλεγε «δόξα Σοι ο Θεός» και όλα του πήγαιναν καλά. Ο άλλος είχε πολλά κτήματα, αγελάδες κ.λ.π. ,δεν είχε και παιδιά. Αν τον ρωτούσες «πώς τα πας;» , «άστα, μην τα ρωτάς» , απαντούσε. Ποτέ δεν έλεγε «δόξα Σοι ο Θεός», όλο γκρίνια ήταν.
Και να δήτε, άλλοτε του ψοφούσε η αγελάδα, άλλοτε του συνέβαινε το ένα, άλλοτε το άλλο. Όλα τα είχε, αλλά προκοπή δεν έκανε.

Για αυτό λέω, η δοξολογία είναι μεγάλη υπόθεση. Από μας εξαρτάται ,αν γευθούμε ή όχι τις ευλογίες που μας δίνει ο Θεός. Πώς όμως να τις γευθούμε, αφού ο Θεός μας δίνει λ.χ. μπανάνα και εμείς σκεφτόμαστε τι καλύτερο τρώει ο τάδε εφοπλιστής; Πόσοι άνθρωποι τρώνε μόνον ξερό παξιμάδι, αλλά μέρα-νύχτα δοξολογούν τον Θεό και τρέφονται με ουράνια γλυκύτητα ! Αυτοί οι άνθρωποι αποκτούν μια πνευματική ευαισθησία και γνωρίζουν τα χάδια του Θεού. Εμείς δεν τα καταλαβαίνουμε, γιατί η καρδιά μας έχει πιάσει γλίτσα και δεν ικανοποιούμαστε με τίποτε. Δεν καταλαβαίνουμε ότι η ευτυχία είναι στην αιωνιότητα και όχι στην ματαιότητα.

Από το βιβλίο «Οικογενειακή ζωή»
– ΑΓΙΟΥ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ

Σάββατο 11 Μαΐου 2019

"Ο Ξυλουργός"


Μια φορά κι έναν καιρό, μάλωσαν δύο αδέλφια που ζούσαν σε γειτονικές φάρμες. Ήταν το πρώτο σοβαρό ρήγμα στη σχέση τους. Για 40 χρόνια, εργάζονταν μαζί ως γεωργοί, μοιράζονταν χωρίς κανένα πρόβλημα τα γεωργικά μηχανήματα, και συνεργάζονταν αρμονικά για την εμπορία των προϊόντων τους.

Όμως, η μακρά συνεργασία τους διεκόπη απότομα. Η διένεξη ξεκίνησε από μια μικρή παρεξήγηση, εξελίχθηκε σε μια σημαντική διαφορά, και τελικά κατέληξε σε ανταλλαγή πικρών λόγων.

Ένα πρωί κάποιος χτύπησε την πόρτα του μεγαλύτερου αδελφού. Εκείνος άνοιξε και αντίκρισε έναν άνθρωπο με την εργαλειοθήκη ενός ξυλουργού.

«Ψάχνω για δουλειά λίγων ημερών» είπε. «Ίσως έχετε ανάγκη για κάποιες μικροεργασίες και θα μπορούσα να σας φανώ χρήσιμος».

"Πράγματι" αναφώνησε ο μεγαλύτερος αδελφός. "Έχω μια δουλειά για σένα. Κοίταξε σε εκείνο τον κολπίσκο στο απέναντι αγρόκτημα. Αυτός είναι ο γείτονάς μου. Στην πραγματικότητα, είναι ο μικρότερος αδερφός μου. Μέχρι την περασμένη εβδομάδα υπήρχε ένα χωράφι ανάμεσα μας. Όμως, έσκαψε με την μπουλντόζα του μέχρι το ανάχωμα του ποταμού και τώρα υπάρχει ένα ποταμάκι ανάμεσα μας. Λοιπόν, μπορεί να κατάφερε να μ' εκνευρίσει, αλλά εγώ θα κάνω κάτι χειρότερο. Βλέπεις αυτή τον σωρό με ξύλα στο στάβλο; Θέλω να φτιάξεις ένα ψηλό φράχτη. Δεν θέλω να ξαναδώ το πρόσωπο του!".

Ο ξυλουργός απάντησε: «Νομίζω ότι καταλαβαίνω την κατάσταση. Πιστεύω ότι μπορώ να τα καταφέρω και ότι στο τέλος θα ευχαριστηθείς με τη δουλειά μου".

Ο μεγαλύτερος αδελφός έπρεπε να πάει στην πόλη γα να τελειώσει κάποιες δουλειές. Έτσι, βοήθησε τον ξυλουργό να μεταφέρει τα ξύλα, και έφυγε για την πόλη.

Ο ξυλουργός εργάστηκε σκληρά κατά τη διάρκεια της μέρας. Λίγο πριν το ηλιοβασίλεμα, όταν ο γεωργός επέστρεψε, ο ξυλουργός είχε μόλις τελειώσει τη δουλειά του.

Τα μάτια του αγρότη γούρλωσαν από αυτό που αντίκρισε. Δεν είχε κατασκευαστεί ο φράχτης που είχε ζητήσει. Αντί για τον φράχτη, υπήρχε μια γέφυρα από την μια μεριά του ρέματος μέχρι την άλλη.

Εκείνη την ώρα, είδε από την άλλη μεριά της γέφυρας να έρχεται προς το μέρος του ο γείτονας, ο νεώτερος αδελφός του. Όταν τον πλησίασε, άπλωσε τα χέρια του και είπε: "Είσαι ο καλύτερος αδελφός που θα μπορούσα να έχω. Μετά από όλα όσα έχω κάνει και έχω πει εναντίον σου, έχτισες μια γέφυρα ανάμεσα μας".

Τα δύο αδέλφια αγκαλιάστηκαν, μετανιωμένα για ότι είχε συμβεί ανάμεσα τους. Γύρισαν και είδαν τον ξυλουργό να σηκώνει την εργαλειοθήκη και να την κρεμάει στον ώμο του.

"Όχι, μην φεύγεις, περίμενε! Μείνε λίγες ημέρες. Έχω κι άλλες εργασίες για σένα», είπε ο μεγαλύτερος αδελφός.

"Θα ήθελα πολύ να μείνω, είπε ο ξυλουργός, αλλά έχω να χτίσω κι άλλες γέφυρες..."!

  

Παρασκευή 10 Μαΐου 2019

ΤΟ ΨΕΜΑ ΤΟΥ ΑΓΧΟΥΣ - Γέρων Σωφρόνιος Σαχάρωφ



Το άγχος είναι μια απάτη του νου,
ένα ψέμα που αρρωσταίνει.
Πριν γίνει κάτι,
τρελαίνεσαι.
Σκέφτεσαι το μέλλον και φοβάσαι.
Αναπολείς το παρελθόν και αγχώνεσαι.

Ζεις το παρόν και ηρεμείς.
Ο Θεός όμως βιώνεται μόνο στο παρόν.
Και άλλωστε,
μόνο το παρόν υπάρχει.

Σκέψου το πάλι:
Μόνο το παρόν υπάρχει.

Όσες φορές αγχώθηκα για κάτι,
αποδείχτηκε ότι
τσάμπα αγχώθηκα.
Διότι, στο τέλος,
το κακό που φοβόμουν,
τις περισσότερες φορές,
δεν έγινε!
Ή, έγινε, μα μπορούσα
να το αντιμετωπίσω μια χαρά.
Μα ο φόβος, σε παραλύει
και στα παρουσιάζει όλα μαύρα.
Κι έρχεται ο Χριστός,
και δίνει Φως και τα βλέπεις όλα αλλιώς.
Όλα στο μυαλό παίζονται,
εκεί είναι που τρελαίνεσαι.
Στην καρδιά,
λίγο παρακάτω,
είναι πιο ήσυχα τα πράγματα.

Όλη η βάση που γίνεται η ευχή είναι να πονάει ο άνθρωπος. Αν δεν πονάει, μπορεί να κάθεται ώρες με το κομποσχοίνι και η προσευχή του να μην έχει κανένα αποτέλεσμα. Αν υπάρχει πόνος για το θέμα για το οποίο προσεύχεται, ακόμη και με έναν αναστεναγμό κάνει καρδιακή προσευχή.
Πολλοί, όταν την στιγμή που τους ζητούν οι άλλοι να προσευχηθούν δεν έχουν χρόνο, προσεύχονται με έναν αναστεναγμό για το πρόβλημά τους. Δεν λέω να μην κάνει κανείς προσευχή, αλλά, αν τυχόν δεν υπάρχει χρόνος, ένας αναστεναγμός για τον πόνο του άλλου είναι μια καρδιακή προσευχή· ισοδυναμεί δηλαδή με ώρες προσευχής.
Διαβάζεις λ.χ. ένα γράμμα, βλέπεις ένα πρόβλημα, αναστενάζεις και μετά προσεύχεσαι. Αυτό είναι μεγάλο πράγμα! Πριν πιάσεις το ακουστικό, πριν ακόμα καλέσεις, σε ακούει ο Θεός! Και το πληροφορείται ο άλλος. Να δείτε πως οι δαιμονισμένοι καταλαβαίνουν πότε κάνω προσευχή γι’ αυτούς και φωνάζουν όπου κι αν βρίσκονται!

...Όταν περάσουν οι δοκιμασίες, τότε θα δεις  πως η  θαυμαστή πρόνοια Του Θεου σε φύλαγε προσεκτικά...

Η οδός του χριστιανού σε γενικές γραμμές είναι τέτοιας λογής.
Στην αρχή ο άνθρωπος προσελκύεται από το Θεό με τη δωρεά τής χάρης, κι όταν έχει πια προσελκυσθεί, τότε αρχίζει μακρά περίοδος δοκιμασίας. Δοκιμάζεται η ελευθερία του ανθρώπου και η εμπιστοσύνη του στο Θεό, και δοκιμάζεται «σκληρά».

Στην αρχή οι αιτήσεις προς το Θεό, μικρές και μεγάλες, ακόμη και οι παρακλήσεις πού μόλις εκφράζονται, εκπληρώνονται συνήθως με γρήγορο και θαυμαστό τρόπο από το Θεό.

Όταν όμως έλθει η περίοδος της δοκιμασίας, τότε όλα αλλάζουν και σαν να κλείνεται ο ουρανός και να γίνεται κουφός σ’ όλες τις δεήσεις.

Ο Θεός εγκαταλείπει τον άνθρωπο;… Είναι δυνατό αυτό;…

Κι εν τούτοις στη θέση του βιώματος της εγγύτητας του Θεού έρχεται στην ψυχή το αίσθημα πώς Εκείνος είναι απείρως, απροσίτως μακριά, πέρα από τους αστρικούς κόσμους κι όλες οι επικλήσεις προς Αυτόν χάνονται αβοήθητες στο αχανές του κοσμικού διαστήματος. Ή ψυχή εντείνει εσωτερικά την κραυγή της προς Αυτόν, αλλά δεν βλέπει ακόμα ούτε βοήθεια ΟΥΤΕ προσοχή. Όλα τότε γίνονται φορτικά.

Όλα κατορθώνονται με δυσανάλογα μεγάλο κόπο. Ή ζωή γεμίζει από μόχθους κι αναδεύει μέσα στον άνθρωπο το αίσθημα πώς βαραίνει πάνω του ή κατάρα και ή οργή του Θεού.

Όταν όμως περάσουν αυτές οι δοκιμασίες, τότε θα δει πώς η θαυμαστή πρόνοια του Θεού τον φύλαγε προσεκτικά σ’ όλες τις πτυχές της ζωής του.

Χιλιόχρονη πείρα, πού παραδίνεται από γενιά σε γενιά, λέει πώς, όταν ο Θεός δει την πίστη της ψυχής του αγωνιστή γι’ Αυτόν, όπως είδε την πίστη του Ιώβ, τότε τον οδηγεί σε αβύσσους και ύψη πού είναι απρόσιτα σ’ άλλους.

Όσο πληρέστερη και ισχυρότερη είναι η πίστη και η εμπιστοσύνη του ανθρώπου στο θεό, τόσο μεγαλύτερο θα είναι και το μέτρο της δοκιμασίας και η πληρότητα της πείρας, πού μπορεί να φτάσει σε μεγάλο βαθμό.

Τότε γίνεται ολοφάνερο πώς έφτασε στα όρια, πού δεν μπορεί να ξεπεράσει ο άνθρωπος.

Γέρων Σωφρόνιος Σαχάρωφ

Διαβάστηκαν περισσότερο..